Poster Society | Plakater & Posters | FAQ Ofte stillede spørgsmål | Poster Society Fortsæt til hovedindhold

FAQ - Ofte stillede spørgsmål hos Poster Society

Vores FAQ har til formål at give dig hurtige svar omkring hhv. bestilling, levering, returnering, reklamation, tilbud og vores produkter. Brug evt. søgefunktionen i din browser til at finde netop det spørgsmål, som du ønsker svar på. Du er selvfølgelig også altid velkommen til at bruge vores kontaktformular her eller sende os en mail på hej@postersociety.dk


Bestilling

Hvordan bestiller jeg en plakat?

Når du har forelsket dig i en eller flere af vores mange plakater, så er det bare med at få dem bestilt, så de kan komme op at hænge derhjemme. Men hvordan gør du så det? Det gennemgår vi for dig nedenfor:

1. Klik dig ind på den plakat, som du gerne vil bestille
2. Vælg din ønskede størrelse (vi tilbyder som minimum 3 forskellige størrelser, men oftest kan du vælge mellem 4 størrelser. Det er henholdsvis 21x30 cm, 30x40 cm, 50x70 cm og 70x100 cm.)
3. Klik "Læg i indkøbskurv"

Gentag ovenstående 3 trin, indtil du har alle de plakater, som du gerne vil købe, i din indkøbskurv. Herefter, vil du, i din indkøbskurv, kunne se en knap med teksten "Til kassen". Denne klikker du blot på, hvorefter du vil blive bedt om at udfylde en række nødvendige oplysninger. Vi spørger blandt andet om:

- Din e-mail adresse, så vi kan kontakte dig vedrørende din ordre, sende dig ordrebekræftelse og opdateringer på leveringen
- Dit navn og din adresse, så vi kan levere dine nye, flotte plakater det rigtige sted
- Dine betalingsoplysninger, så vi kan trække betalingen når plakaten er sendt

Derudover, vil du blive bedt om at tage stilling til, hvorvidt du ønsker, at pakken leveres gratis til nærmeste pakkeshop, eller om vi skal sende den til din adresse mod betaling. 

Hvilke betalingsmidler kan jeg gøre brug af?

Vi accepterer alle større betalingskort. Herunder VISA, Dankort, MasterCard og American Express.

Derudover, accepterer vi også betalinger fra MobilePay, PayPal og Apple Pay.

Hvordan ved jeg, at I har modtaget min ordre?

Umiddelbart efter, at du har gennemført betalingen af din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail, som du angav under bestillingen. Tjek gerne om ordrebekræftelsen er endt i din spam/junk mappe.
Hvis du ikke har modtaget en sådan bekræftelse inden for 15 minutter, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vil vi med glæde hjælpe dig.

Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse?

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, bør du tjekke din spam-mappe.
Hvis du stadig ikke kan finde den, kan der være sket en af følgende to ting:

Enten har du ved en fejl angivet en forkert e-mailadresse under bestillingen, eller også er der sket en fejl med din ordre. Under begge omstændigheder bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan se, hvad der er gået galt, og rette op på fejlen.

Vigtigt: Undlad venligst at placere en ny ordre, da ordren går direkte til produktionen i trykkeriet og vi derved kan komme til at trykke og levere din ordre dobbelt.


Levering

Har I gratis levering?

Ja. Alle ordre, store som små, bliver leveret gratis til GLS pakkeshop til brofaste øer i Danmark.

Ønsker du pakken omdelt, altså leveret til din adresse, tilbyder vi naturligvis også dette for en lille merpris. Du skal blot vælge "Leveret til din dør" under leveringsmuligheder, når du bestiller dine plakater. Du kan vælge mellem GLS og PostNord, hvis du ønsker levering til privatadresse.

Hvor lang er jeres leveringstid?

Vi trykker, skærer og afsender din ordre indenfor 1-3 hverdage. Derefter afhænger leveringstiden af GLS eller PostNord afhængig af hvad du har valgt under checkout. Til brofaste øer er pakken fremme på 1-2 hverdage.

Ikke brofaste øer, har som regel en leveringstid på 1 eller 2 hverdage yderligere.

I de fleste tilfælde vil plakaten være hos dig, dagen efter den er blevet afsendt.

Vær opmærksom på, at leveringstiden kan være påvirket af eksterne forhold hos PostNord og GLS, samt påvirkes i travle perioder omkring Black Friday, jul og lignende.

Hvordan sporer jeg min pakke?

Vi kender godt følelsen. Man har bestilt den flotteste plakat og kan slet ikke vente på, at den bliver leveret. Derfor, er det rart konstant at kunne genindlæse Track & Trace-siden, for at se, hvor ens pakke er.

Du modtager et track & trace ID, når vi har afsendt din pakke. Dette ID kan du herefter benytte til at spore din pakke via leverandørens hjemmeside. Skulle du mod forventning ikke modtage et sporingsnummer, så kontakt os venligst hurtigst muligt.

Du kan spore din pakke via følgende links:

PostNord: https://www.postnord.dk/varktojer/track-trace
GLS: https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke

Leverer I til udlandet?

Vi leverer ikke til udlandet pt.

Hvis du ønsker levering til udlandet, så kontakt os på hej@postersociety.dk, så forsøger vi at finde en løsning.

Er der forlænget levering i forbindelse med helligdage?

Ja.

Vores trykkeri holder lukket på helligdage og i weekender, hvorfor der vil være længere leveringstid henover påsken og øvrige helligdage.

Vi tager dog stadig imod ordre, men kan først levere dine plakater, når det bliver hverdag igen.


Returnering

Har jeg fortrydelsesret?

Vi tilbyder altid 30 dages fortrydelsesret til vores kunder, så længe plakaten er i original og ubeskadiget stand.

Hvordan returnerer jeg en plakat?

Hvis du ønsker at returnere en eller flere plakater, bedes du venligst kontakte os inden for 30 dage efter, at du modtager din vare. Så sender vi alle de nødvendige informationer.

Det koster 49 kroner, som vil blive trukket fra det endelige beløb, der bliver refunderet.

Hvad koster det at returnere en plakat?

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, og returnere en plakat, koster det 49 kroner, som vil blive fratrukket det beløb, som du vil få refunderet.

Omkostningerne dækker fragt og håndtering af den returnerede vare.


Reklamation

Hvad gør jeg, hvis min plakat er beskadiget?

Hvis din ordre er beskadiget, når du modtager den, bedes du kontakte os hurtigst muligt via hej@postersociety.dk med følgende oplysninger:

- Den e-mailadresse, der blev brugt ved bestillingen
- Ordrenummer
- Kundenavn
- Et eller flere billeder af skaden
Vi vil vende tilbage hurtigst muligt efter, at vi har modtaget din e-mail.

hvad gør jeg hvis min plakat er forkert

Hvis din ordre ikke matcher det du har bestilt, bedes du kontakte os hurtigst muligt via hej@postersociety.dk med følgende oplysninger:

- Den e-mailadresse, der blev brugt ved bestillingen
- Ordrenummer
- Kundenavn
- Et eller flere billeder af plakaten, som du har modtaget

Vi vil vende tilbage hurtigst muligt efter, at vi har modtaget din e-mail.


Tilbud

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at benytte min rabatkode?

Kontakt os venligst hurtigst muligt, hvis du har glemt at benytte din rabatkode. Så hjælper vi dig med glæde.

Hvorfor virker min rabatkode ikke?

Kontrollér venligst, at du har skrevet den helt korrekt i rabatkodefeltet inden du betaler. Hvis ikke det virker, så tjek venligst om der er angivet en gyldighedsperiode for rabatkoden. Måske er den udløbet, eller måske skal du vente et par dage før den virker.

Hvis ingen af ovenstående situationer er gældende, kontakt os da venligst hurtigst muligt, så hjælper vi dig med glæde.

Kan jeg få en rabatkode?

Vi deler som udgangspunkt ikke rabatkoder ud. Vi forsøger at holde prisen så lav som muligt på alle vores plakater, så derfor gør vi sjældent brug af rabatkoder.

Vi er en lille forretning uden et stort marketingbudget. Vores primære måde at holde kontakten til vores kunde er igennem vores nyhedsbrev. Der får du nyheder fra os, sneek peek på nye plakater og alle de tilbød vi måtte have løbende. Samtidig får du en rabatkode på 10% til dit første køb, som en lille tak for at være en del af nyhedsbrevet.Du kan tilmelde nyhedsbrevet nederst på siden.

Hvor mange gange kan jeg bruge den samme rabatkode?

Som oftest vil det kun være muligt at benytte den samme rabatkode én gang pr. kunde.


Produkter

Hvilket papir trykker I plakater på?

Alle vores plakater trykkes på originalt 230 grams premium mat papir. Vores papir er naturligvis certificeret miljøvenligt, hvilket du kan læse meget mere om under Miljø og CSR.

Vi benytter 230 grams papir, da dette er tykkere end hvad plakater oftest trykkes på, og dermed holder det bedre.

Benytter I miljøvenlige materialer?

Ja. Vi har gjort os grundige overvejelser over, hvordan vi, på bedst mulig vis, kan reducere vores negative påvirkning af miljøet. Derfor benytter vi miljøvenligt papir og miljøvenlige papkasser.

Vi trykker først dine plakater når vi har modtaget din bestilling. Derved undgår vi unødig spild.

Det kan du læse meget mere om på vores dedikerede side til vores Miljø- og CSR-politik.

Kan jeg bestille plakater i andre størrelser, end dem I har stående?

Det varierer fra plakat til plakat, da vi naturligvis altid vil levere et produkt, hvor motivet er i ordenligt opløsning og kvalitet. Hvis motivet passer til den størrelse plakat, som du ønsker, så kan vi naturligvis godt levere den i den størrelse.

Hvis du ønsker at høre mere om mulighederne for at bestille plakater i andre størrelser, end dem, du kan bestille via webshoppen, så kontakt os da venligst.

Er plakaternes farvenuancer de samme i virkeligheden som på hjemmesiden?

Plakaterne, som vi trykker er så naturtro som muligt til det originale motiv. Desværre, kan vi ikke garantere, at den plakat, som du ser når du bestiller, er nøjagtig ens, med den plakat som du modtager med posten.

Dette kan vi ikke garantere, da de billeder som du ser på hjemmesiden, afhænger af din skærms indstillinger, alder, opløsning, og mere. Det vil sige, at du måske ser lidt flere kontraster på din skærm, end en anden kunde ser på sin. En anden ser måske et lysere billede, mens en tredje, har en mørkere skærm, der dermed resulterer i et mørkere billede.

Vi kan derfor ikke altid garantere, at den plakat, som du modtager, har alle de samme farvenuancer, som den du ser når du bestiller. Når det så er sagt, så modtager du naturligvis ikke en blå plakat, hvis den er vist som gul på hjemmesiden. Hvad du til gengæld kan opleve, er at noget der ser meget gult ud, kan vise sig at være en anelse mere orange i virkeligheden.

Fik du ikke dit spørgsmål besvaret? Du er selvfølgelig altid velkommen til at sende os en mail på hej@postersociety.dk eller via kontaktformularen her.

 

 

Din kurv

Tak for din besked! Vi vender tilbage hurtigst muligt. Promise! Tak for din tilmelding!